Profesii

  1. Ospătar pe sală

    Ospătar pe sală

    Meseria de ospătar este, conform specialiştilor, una dintre cele mai frumoase meserii din domeniul alimentaţiei publice. Este o meserie plină de satisfacţii financiare şi profesionale şi care vă poate pune în contact cu foarte mulţi oameni.

    Chelnerul (ospătarul) asigură servirea consumatorilor cu produsele alimentare solicitate, într-un local de alimentaţie publică. Serveşte la cererea consumatorilor preparate culinare, băuturi şi alte produse comestibile. Obiectivul minimal pe care-l urmăreşte este satisfacerea momentană a consumatorului, iar obiectivul maximal este să-l convingă pe acesta că, de fiecare dată cand va reveni, va avea aceleaşi satisfacţii. Efectul astfel obţinut se va materializa în planul ridicat al încasărilor, în afluxul consumatorilor. Serviciul propriu-zis constă în primirea clienţilor şi stabilirea relaţiei cu aceştia (salutul, pronunţarea numelui clientului, dacă este cazul informarea lor sugestivă, verbală şi prin listă).

  2. Sommelier

    A fi somelier înseamnă a stăpâni ritualul de servire, a cunoaște povestea din spatele fiecărui vin, a-ți dezvolta acuitatea olfactivă în raport cu chimia gusturilor. Someleria este o meserie completă, care are nevoie de dedicație și perseverență, pentru dezvoltarea constantă a aptitudinilor senzoriale, educaționale, tehnice.

  3. Ajutor de ospătar

    Munca ajutorului de ospătar completează străduința ospătarului sau şefului de sală “printr-o servire corespunzătoare oferită clienţilor”. De calitatea muncii lui depinde în mare măsură bunul renume al restaurantului.
    Ajutorul de ospătar trebuie să fie un bun cunoscător al tuturor preparatelor culinare, inclusiv de cofetărie-patiserie, al băuturilor de orice fel, sa aibă deprinderi temeinice de tehnica servirii, să cunoască regulile de protocol și să-şi însuşească expresiile uzuale şi în limbile de circulaţie internaţională. Îndemânarea ospătarului constă în rapiditate, spirit de observaţie, atenţie distributivă şi atitudine corespunzătoare față de consumatori.

  1. Chef

    Chef

    Un bucătar şef este elementul principal al oricărei bucătării. Responsabilităţile acestuia sunt mai multe şi mai complexe decât ale tuturor celorlalţi din echipă. De aceea, pregătirea acestuia este deosebit de importantă. 
    Un bucătar şef trebuie să înţeleagă şi să-şi asume atât sarcinile legate de pregătirea mâncării, cât şi dimensiunea administrativă şi managerială a jobului său. Pentru a putea face faţă cu succes unui astfel de job, orice bucătar-şef trebuie să aibă ambele experienţe. 
    O altă dimensiune o reprezintă oamenii cu care acesta lucrează. Bucătarul şef trebuie să fie un bun manager pentru oamenii săi, să ştie cum să facă angajări, să realizeze training-uri pentru echipă, să pregătească oamenii, să-i ajute să se dezvolte, să delege sarcini. Tot ceea ce ţine de angajare, training, verificare, teambuilding sunt lucruri în sarcina bucătarului şef.

  2. Ajutor de bucătar

    Ajutor de bucătar

    Figura de ajutor bucătar lucrează cu bucătarul și îl înlocuiește în timpul absențelor sale; îndatoririle sale sunt aceleași, importanța aceastuia este faptul că sprijină activitatea de bucătarul-șef.

  3. Demi chef preparate la gratar

    Demi chef preparate la gratar

     

    Figura demi chef preparate la grătar include sarcina de dezosare și pregătire pentru gătit carne de pasăre , carne de bovine în alb, roșu și vânat .El trebuie să pregătească toate alimentele în funcție de diferitele tehnici privind pregătirea de sosuri și a fondurilor de gătit.

  4. Bucătar pizza

    Bucătar pizza

    Pizzarul îşi desfăşoară activitatea în pizzerii, fast-food-uri sau în unităţi de alimentaţie publică, care realizează pizza în vederea comercializării. Utilizează echipamente şi ustensile de bucătărie; echipamente specifice, precum cuptorul de pizza, tăvi de pizza de diferite dimensiuni, dispozitive cu rotiţă pentru tăiat pizza.

  1. Barman/Barmaniţă

    Barman / Barmaniţă

    Barmanul se ocupă de aprovizionarea cu băuturi de diferite sortimente, cu prepararea şi servirea lor într-un local de alimentaţie publică (restaurant, bodegă, bar, bufet etc.). El face propuneri de aprovizionare a barului cu sortimente de băuturi variate. De aceea, este necesar ca un barman, pentru a fi considerat un barman bun, aibă un bun spirit de observaţie. Prepararea băuturilor, este o activitate foarte importantă şi ea cere din partea barmanului o mare atenţie pentru respectarea amestecurilor şi a exactităţii şi cantităţilor prevăzute sau solicitate.

  2. Recepţioner

    Recepţioner

    Principalele calităţi care ar recomanda un recepţioner trebuie să fie: jovialitatea, amabilitatea, seriozitatea, loialitatea, comunicarea fluentă şi coerentă atât a limbii materne cât şi a limbilor de circulaţie internaţională. 

    Important este să se lucreze cu pasiune, altfel se ajunge în a se detesta orice loc de muncă pentru care se va aplica. Meseria de recepţioner este poate cea mai interactivă meserie pe care o poate avea un student în cadrul studenţiei, acesta putând să

    aibe timp atât pentru facultate cât şi pentru a economisii bani.

  3. Cameristă de etaj

    Cameristă de etaj

    Camerista este persoana care efectuează diferite servicii de curăţenie în spaţiile hoteliere. Mai exact, face curat în camerele clienţilor, pe holurile de acces comun, se ocupă de tot ceea ce reprezintă serviciile de igienizare, curăţare şi decorare a spaţiilor hoteliere. De asemenea, o cameristă se poate îngrijii de garderoba şi obiectele personale ale clienţilor (cu permisiunea şi la cererea acestora).

  4. Spălător de vase

    Spălător de vase

    Spălătorul de vase se ocupă de spălarea şi curăţarea veselei dintr-o bucătărie de restaurant, hotel sau din oricare alt loc public unde se serveşte mâncare. Angajatul pe un astfel de post trebuie să spele vasele (din bucătărie şi cele de la consumatori) încondiţii de productivitate maximă. Se cere realizarea unei spălări corespunzătoare într-un timp suficient de scurt, astfel încât să fie asigurat în permanenţă necesarul de veselă pentru bucătărie şi pentru consumatori.

    De asemenea, se cere să ţină înpermanenţă spaţiul în care îşi desfăşoară activitatea, curat şi ordonat, să asigure curăţarea permanentă a pavilimentului şi a faianţei din bucătărie, la indicaţiile supervizorului de restaurant.